Laboratoria Przyszłości – październik 2022r.

@LaboratoriaPrzyszlości

Kolejny miesiąc z projektem Laboratoria Przyszłości za nami. Październik był miesiącem, w którym w dużej mierze skupiliśmy się nie tylko na rozwijaniu od najmłodszych lat umiejętności kodowania i programowania, ale i na rozwoju innych kompetencji, w tym manualnych. I tak:
* klasy 2 i 3 przy pomocy Ozobotów oprócz kodowania i programowania, uczyli się pracy zespołowej. Ozoboty to roboty o dużym potencjale edukacyjnym. To roboty, które uzyskały tytuł Zabawki Roku w Polsce i zdobyły główne nagrody na międzynarodowych targach. Oprócz programowania, kodowania, pracy w zespole, uczniowie rozwijali przy tym kreatywność i logiczne myślenie. Dołączone do robotów specjalne puzzle, służyły do rozwijania myślenia strategicznego. Uczniowie układając z nich trasy, ćwiczyli precyzję ruchów, przez co rozwijali sprawność palców.

* Uczniowie klas 2b, 2d i 3d korzystali podczas procesu uczenia z klocków konstrukcyjnych Mini Waffle. Klocki te pomagały dzieciom ćwiczyć psychomotorykę, odprężyć się, wyciszyć, pobudzić wyobraźnię przestrzenną i kreatywność. Wspólne układanie klocków pozwoliło też ćwiczyć i usprawniać pracę w zespole.

* klasa 2 b na zajęciach lekcyjnych tworzyła przestrzenne pracę z darów natury. Korzystali z pistoletów na klej. Dzięki nim uczniowie uczyli się, jak łączyć poszczególne elementy np drewno, karton, guma, materiały naturalne. Dzieci rozwijały sprawność manualną i kreatywność.

* Klasy 5a, 4b, 6a, 8a, 8c – kontynuowały zgodnie z podstawą programową pracę z Robotami Photon. Kodowanie i programowanie staje się coraz sprawniejsze.

* klasa 5c przy użyciu elektronicznego mikroskopu mogła podziwiać „świat” niewidoczny gołym okiem.

* uczniowie klasy 5 b podczas Nocy Bibliotek wykonali przepiękne lampiony. Przy ich tworzeniu wykorzystali długopisy 3d. Motywowało to ich do realizacji własnych pomysłów. Nauczyli się również planowania i organizacji działań. Zajęcia te rozwijały również kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i artystyczną.

* na zajęciach kompensacyjnych i rewalidacyjnych uczniowie klas 5-8 korzystając z magnetycznych klocków Magformers ćwiczyli tworzenie figur przestrzennych. Pobudzali swoją kreatywność, kształtowali i rozwijali wyobraźnię przestrzenną oraz logiczne myślenie.

* klasa 4 a na dodatkowych zajęciach używając długopisów 3d tworzyła sztukę użytkową. Długopisy służyły tu również do pobudzania wyobraźni, uczyły dzieci prawidłowego trzymania długopisu, odpowiedniej siły nacisku (polecane są w terapii logopedycznej). Uczyły cierpliwości, precyzji, dokładności. Powstały piękne prace.

* klasa 8 b „przeszla” warsztaty kulinarne. Uczniowie uczyli się robić pancakes (pankejki). Pieczenie odbyło się na nowych kuchenkach elektrycznych. Musiały być pyszne, bo zostały zjedzone zanim zadzwonił dzwonek na przerwę:)

* klasa 8 e dzieki green screen „stanęli obok” sławnych ludzi. Było to podsumowaniem tematu godziny wychowawczej „Predyspozycje i zainteresowania zawodowe uczniów”.

* „Sztuka nowoczesna” była tematem pracy na plastyce w klasie 7a. Przy użyciu pistoletów na klej i farb uczniowie stworzyli naprawdę imponujące pracę. Przy okazji poznali ekspresjonizm, kubizm, futuryzm i abstrakcję.

* klasa 6a, 5c rozwijała wyobraźnię przestrzenną. Przy użyciu klocków magnetycznych uczniowie poznawali figury przestrzenne i ćwiczyli ich układanie. Powstałe konstrukcje były naprawdę ciekawe.

* klasa 4a i 4b na zajęciach technicznych zajęła się „Panem Stopem” ? „Swojego Pana” uczniowie tworzyli używając przy tym pistoletów na klej. Prace wytwórcze mogli wykonać na nowych stołach montażowych.

* Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach zajęć rewalidacyjnych pracowali z długopisami 3d. Ćwiczyli dzięki nim motorykę małą, percepcję wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną.

* wszystkie wydarzenia, warsztaty, imprezy, zawody, gry i zabawy integracyjne (np jak w kl 4 na zajęciach wf) zostały uwiecznione w formie zdjęć i filmów dzięki użyciu nowego sprzętu audio-video.

Sprzęt ten został również wykorzystany podczas międzyszkolnego turnieju w piłkę nożną chłopców kl 6 ” O Puchar Dyrektora ZSP3 w Gliwicach”, który odbył się w zeszły piątek.

Tak minał nam z projektem październik. Przed nami kolejny miesiąc, kolejne pomysły, wydarzenia i imprezy ?

Zdjęcia:

Filmiki:

#LaboratoriaPrzyszlości
#LaboratoriaPrzyszłości
Szkolnym koordynatorem projektu jest Pani W.Rusin
Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności SP5, LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI, Szkoła. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.